Sterbinszkyt adod?

Faterodéknak alap, és lehet, hogy a te mixedet is kiválasztja

Próbáld ki: kimondod, hogy DJ Sterbinszky, ötből hárman rávágják, hogy Egy nyár a flörtben, Palace, E-Play, Bedrock. Ha a faterod a Momentet vagy a Dance Tuning Discót is vágja, tuti nem unatkozott, amikor annyi volt, mint most te. DJ Sterbinszky 30 éve nyomja a DJ-pultban, klasszikus hauz-bulik állandó főszereplője, világsztárok itteni bulijaiban warmupol, és folyamatosan jelennek meg friss saját remixei. A DJ WANTED tehetségkutatón, amit a Blog.hu-val mi is lelkesen támogatunk, ő juttatja tovább az élő fellépéses körbe a legjobb beküldött mixeket összerakó wanabe DJ-ket. A versenyről, az ő szerepéről, és általában az elektronikus zenei szcénáról beszélgettünk vele. 

Meddig maradhat az ember aktív, hétvégenként fellépésről fellépésre száguldó DJ?
Elsősorban addig, ameddig hitelesnek érzed magad, olyat tudsz adni a közönségnek, amire vevők és meg tudsz újulni. Másodsorban ameddig szívvel, lélekkel tudod csinálni, ameddig számodra örömet okoz, és főleg örömet szerez a hallgatóságodnak. Úgy érzem, ha a fellépéseim nem lennének a hétköznapjaim részei, akkor nem is élnék igazán.

Az emberek zöme nem akar folyton változni, megújulni. A frizurájukat 40 körül is úgy hordják, ahogy 20 évesen. Nem az imidzsedhez tartozó baseballsapkai értelemben, hanem zeneileg te mennyire vagy a megújulás híve?
Én azt gondolom, hogy olyan DJ vagyok, aki számtalanszor megújult már x év alatt. Mivel az egyik legrégebben színpadon mozgó lemezlovas vagyok, ezért rengetegszer meg kellett újulnom, amiért sokszor kaptam már hideget-meleget egyaránt, mivel sokan a régi, a klassszikus Sterbinszkyt preferálják és valljuk be, hogy a mai DJ szettjeim zömének alkotóelemei nem az elektronikus classic zenékből állnak. Természetesen nem fordítottam hátat a múltnak, hiszen egy-egy bulival mindig gondolok a régebbi énemet kedvelő rajongóimra. Évek óta ebben a classic stílusban tartjuk meg a születésnapomat, idén december 1-jén Budapesten három órás classic szettel készülök. Sok-sok klubslágert is remixeltem, hogy az új szettes fellépéseim alkalmával fel tudjanak csendülni a régi nagy kedvenceink újragondolva.

Mai szemmel milyennek ítéled meg a 18 éve megjelent első DJ-albumod hangzásvilágát? Ciki vagy ma is vállalható az akkori house?
Viccelsz? Nemhogy vállalható, hanem egyenesen imádom és büszke vagyok rá, hogy anno azokat a zenéket felkeverhettem a válogatáslemezeimre! Az egy olyan korszak, egyben olyan időszak zenei csemegéi voltak, amelyeknek a mai napig nagy bolondja vagyok.

sterby.jpg

DJ Sterbinszky

1988-ban az apja lemezjátszóival próbálkozik a lemezlovaskodással, az ősrobbanás után együtt tágul a budapesti partiuniverzummal, az 1989-es idők Moment diszkós és a funky-souljától jut el három évvel később a technóig, és állandó MAYDAY-fellépőként a rave-ig. A magyarországi DMC-bajnokság megnyerése után a Sky Light House Arena állandó rezidense lesz,olyan nemzetközi DJ-k társaságában, mint Da Hool. 1998-ban megjeleni első mixlemeze, melyet 2000-ben egy saját lemez követett, a Discography. Az album címadó dala lesz az első magyar klip, melyet bemutatjnak az MTV Europe Party Zone-ban. Következő slágerét, a  Discography II.-őt még maga Carl Cox is rendszeresen játsza, sőt, az ibizai Space Clubba is meghívja vendégfellépőnek. Később újabb legenda előtt láthatja a közönség, mégpediglen a svédországi, a Stockholmból induló Cinderella nevű hajón, ahol életében immáron harmadszor is TIESTO társaságában állhat DJ pult mögé a lemezlovas.

Azóta hogyan változott egy frissen megjelent track életciklusa, szavatossága az újdonságtól az unalomig szétjátszottig?
A frissen megjelent track életciklusa jelentősen megrövidült a telített piac miatt. Egy-egy track körülbelül egy hónapra tehető fel, utána úgymond elévül, átveszi a helyét egy másik, hasonló stílusú zene. A nagy slágerek körülbelül fél évig-évig tartanak ki, viszont ez idő alatt az előadónak nem érdemes egy újabb sláger erejű zenével kijönnie. Ilyenkor csak egy "kötelező" megjelenéssel szoktak szolgálni.

Voltál már Spotify-DJ buliján? Tudod mi az?
Na azért ennyire még nem vagyok vén, de köszönöm a kérdést.

Melyik elektronikuszenei-alstílust látod leáldozóban és mik az új ágak, hajtások, amiké a jövő?
Az elektronikus zene az utóbbi években egyre szerteágazóbb. A rádiókban és a tv-kben másfajta irány vette kezdetét. A Future Pop, Future Bass és a Trap kezd teret hódítani a Tropical House mellett. Viszont klub és fesztivál szinten a Future House és testvére a Future Bounce jelentősen megerősödött az új hullámú Bass House-okkal együtt. Magyarországon kedvelt még a Brazilian Bass is. A legjobban érezhető “leáldozást” jól láthatóan a Big Room House szenvedi el, ami így is az egyik legtovább fennmaradó és legkevésbé átalakuló stílus, hála a nagy fesztivál láznak.

A tehetségkutatón, amiben zsűrizel, milyen tartományban tartsa a BPM-et, aki eséllyel akar eljutni az élő körbe?
A három stílust összefoglalóan 100-130BPM között.

A DJ-nek általában a közönség táncoltatása a feladata. A KAJAHU versenyére is olyan mixeket vártok, amitől az ember visítva földhöz vágja a burgerét, és zárásig topog a négynegyedre?
Nem, nem kimondottan burger killereket keresünk. Leginkább az volt a cél, hogy ne feltétlenül a populáris slágerekkel nyerje meg a DJ a vendégeket, hanem azért választottuk ezt a vonalat (Deep House, Nu Disco, House), mert ebben reálisabb képet kapunk arról, hogy kik azok, akik erre a feladatra hivatottak, és nem mellesleg a hely miliőjéhez sem illenének a veretős zenék. Inkább mozduljon ütemre a láb az asztal alatt, vagy bólogasson a fej, miközben egy jót ebédel vagy vacsorázik a vendég.

sterby_fb_es_insta.png

Hányadik percnél tudod, hogy a jelentkező szettje nem ide való? Ilyenkor azért végighallgatod vagy tudod, hogy később sem sülhet ki belőle semmi jó?
Sokszor a mix elején már kiderül, hogy nem az, amit feltétlenül jelenleg elvárunk, de van, hogy a végére tartogatják a versenyzők a meglepetéseket. Mindegyiket végig fogom hallgatni, mert sokszor van, hogy egy elsőre kevésbé tetsző produkcióból a végére olyan alakul, amire magam sem gondolnék.

Mit gondolsz a sync gombról?
Nem elvetendő az, ha használják a sync gombot, de mivel ez egy tehetségkutató verseny, az is plusz pont tud lenni, ha valaki nem a sync gombos mixelésre alapozza a mixét.

A mai fiatal DJ-jelölteket a zeneválasztás, a stílus, vagy a technika emelheti az ismertek közé?
Ez mind együttesen és külön-külön is be tud ütni, de azt gondolom, hogy a napjainkban a leginkább sikerrevezető egy jól megírt zene.

A Discography 2000-es kazettakiadásának coverjén a karodban tartott fehér nyúlnak van-e bármi köze pályatársad, DJ Newlhoz? Netán üzentél a beállítással, beleképzelhetjük-e a magyar DJ-szcéna első beefjét a fotóba?
Vicces, mert azt a nyulat nem én tartom - még ha a csodás fizimiskám hasonlít is rá - hanem egy barátom tartotta a kezében. DJ Newlhoz egyáltalán nincs köze, pusztán a videoklip forgatásán készült egyik fotó az, ami rákerült a kazetta coverjére.

A bejegyzés trackback címe:

https://programfanni.blog.hu/api/trackback/id/tr1114373881

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása